‘Doe dat dan’ is het eerste wat in me opkwam toen ze dat zei. Een ondernemer die ik al meer dan 20 jaar ken, verzuchte dat onlangs aan de telefoon. Ergens middenin het gesprek werd ik enthousiast over iets dat ze me vroeg. Dat was eigenlijk een hele gangbare situatie bij een bedrijf op zoek naar een nieuwe strategie. Bezig met nieuwe markten. Veel voorkomend dus en ik liep vrolijk met haar de stappen door, wat er veranderde de afgelopen jaren en hoe ik dat tegenwoordig met teams gewend was aan te pakken. Voor mij voelde het vooral als ervaringen delen.
Voor haar was het een echte eye opener. Ze zat al zo lang ‘interim’ bij die organisatie dat ze het niet meer zo scherp zag. En ik ken haar juist als messcherp en slim. Wat was dat ook een les voor mij. Ook de besten raken door routine het overzicht blijkbaar wel eens kwijt! Natuurlijk bedacht ik me zoiets wel eerder maar iemand die je zo goed kent. Die je hoog acht? Ja toch wel. Ook die. Lesje dus voor leidinggevenden. En mooi zelfinzicht.
Kennelijk heb je soms verandering nodig, of een frisse blik en de juiste gestelde vragen om het weer scherp te zien. Ook als je als ondernemer succes hebt. Misschien juist dan wel.
Sparren en spiegelen helpen dan als techniek. En af en toe echt afstand nemen. Dan zie je het weer scherp!
Een aantal klanten vraagt regelmatig om zo’n gesprek. Vaak is een half uur voldoende. Soms wat langer. Meestal telefonisch omdat we elkaar al geruime tijd kennen. Lekker efficiënt en gewoon wanneer het uitkomt. Ook al is het contact soms niet meer dan een dubbelcheck. Of even sparren. Dan kun je weer verder.
Je kunt dus vaker met me praten! Al vanaf een kwartier.
Bel me maar of contact me via onderstaand formulier.
Groet,
Bob Hoogstra