Propositie maken

Slim positioneren geeft meer rendement!

 

 

Positioneren is niets anders dan positie kiezen. Ieder bedrijf zou een duidelijke marktpositie moeten innemen. Vanuit de kern waar je als organisatie voor staat. Dat helpt je om snel meer rendement te maken.

Klanten en positioneren

Eigenlijk moet je steeds op zoek naar je meest ideale klanten (analyse helpt daarbij!). En deze groep met een duidelijke boodschap aanspreken. Oprecht zijn in wat je voor ze kan betekenen en ze vertellen welke “problemen” je oplost. Geloof me, dan zijn ze zeker bereid je daarvoor voldoende te betalen. Lever waarde aan je klanten en ze geven je er marge & rendement voor terug.

Helder kiezen om gekozen te worden. Hoe scherper je keuzes, hoe scherper het beeld dat klanten van je hebben. Dat vergroot de herkenbaarheid. Ze voelen zich daardoor sneller aangesproken.
Het helder krijgen van wat je precies doet, en voor wie (=positionering) en welke waarde je daarmee toevoegt voor jouw specifieke doelgroep (=propositie) zijn samen het begin van een succesvolle marktbewerkingsstrategie. En meer rendement.

Reacties van klanten

De persoonlijke coaching van Bob heeft ons niet alleen als bedrijf maar ook persoonlijk veel sterker gemaakt en nieuwe inzichten gegeven. Tevens heeft Bob ons erg geholpen met de juiste financiële inzichten, door zijn jarenlange ervaringen weet hij snel en exact aan te geven waar op te sturen.

Jeroen Cloosterman Yellowlab Utrecht

De geestdrift voor ondernemerschap, marketing en sales brengt nieuwe invalshoeken en snelheid in de organisatie. Zij richten zich op kansen en mogelijkheden, tegelijk zakelijk, kritisch en enthousiast.

Vivian Bastiaensen Van Harte & Lingsma Oegsgeest

Door een combinatie van creativiteit en strategisch inzicht is FoQus breed inzetbaar. Commercieel en conceptueel denkend met focus op winstgevendheid.

Frank Grootenboer Passie voor Duurzaam Bouwen

Ik heb nu met hernieuwde visie een veel beter gevoel bij het nieuwe ‘bedrijfsformat’ en merk dat ik weer zin heb om te gaan ondernemen. Ik had er de laatste maanden eigenlijk geen lol meer in. Dank voor jullie gerichte aanpak om mij inzicht te laten krijgen in mijn diepere motivaties.

Renout Martens PSN Groep

Hoe kan ik je helpen?

Foqus werkt

Je doet het zelf.

Met een goed plan kun je zelf aan de slag. Dat ben je zo gewend. Het meeste kun je zelf. Dat is ook mijn overtuiging. En als je vastloopt ben ik er voor je.

We doen het samen.

Het voelt beter om het samen te doen. Ik help je de snelheid erin te houden. Samen halen we het plan binnen. Jij blijft verantwoordelijk voor het eindresultaat.

Ik doe het voor je.

Ieder zijn specialisme. Door de inzet van extra capaciteit en denkkracht maken we meer snelheid. Jij blijft de baas. Meer weten over mijn interim aanpak?

Details

Voor wie?

Compacte module voor MKB, kleinbedrijf en zakelijk dienstverleners die op zoek zijn naar positionering en propositie

Wat is het?

Doorlooptijd: in 5 tot 8 werkdagen weten waar je staat, inzicht in je verdienmodel en waar de kansen liggen. Je kunt gericht verder met je bedrijf.

Wat kost het?

Investering vanaf €2850,- excl BTW en reiskosten

Hoe kan ik jou helpen? Stuur me een e-mail en je weet het.

Stuur een e-mail

Hoe werkt het

We helpen je die betere keuzes te maken. Stellen indringende vragen. Om te kunnen helpen willen we weten waar je echt goed in bent, en wat het verschil is met de concurrent. Soms kruipen we letterlijk in de huid van je gewenste klanten. Om hen beter te begrijpen. Natuurlijk analyseren we het klantgedrag en de productenportefeuille.

We laten je anders kijken naar je doelgroep. Waar liggen ze wakker van? Welk probleem ervaren ze? Waarvoor ben jij eigenlijk de oplossing? Waar en wanneer gaat je doelgroep eigenlijk op zoek naar een oplossing voor zijn probleem? Als we dat allemaal weten helpen we je keuzes te maken en je propositie als scherp te krijgen. Hoe dan ook leidt dat tot een onverslaanbare salespitch.

Foqus werkt

Mijn overtuiging is dat je als ondernemer het meeste prima zelf kunt. Toch is het goed op belangrijke momenten iemand te vragen om focus aan te brengen en anders te kijken. Ook het scherpste potlood kan zichzelf niet slijpen. Op die momenten ben ik er voor je. Voor goed advies is aandacht nodig.

Analyse en diagnose stellen, net zoals een goede arts dat doet. En dan pas een behandelplan, je bedrijfsplan. Voor alle fasen van het maken van een bedrijfsplan geldt. Je doet het zelf, we doen het samen of ik regel het voor je. We spreken samen af, wat jouw het beste past.

Wie is Bob Hoogstra?

ondernemerscoach

Ik ben Bob Hoogstra, een bevlogen en breed inzetbare interim-manager. Al ruim 25 jaar adviseer ik ondernemers en organisaties vanuit mijn ervaring als ondernemer, marketeer en leidinggevende.

Bel me terug

Meer weten? Kijk bij over Bob of op mijn LinkedIn pagina. Stuur mij een berichtje of geef hieronder je nummer, dan bel ik je terug voor een kosteloos en vertrouwelijk 10 minuten-gesprek. Ik luister naar waar je mee zit en laat direct weten of ik kan helpen.